یادداشت ها

اصطلاحات متاورس

دنیای مجازی دنیای مجازی یک محیط شبیه سازی شده است که برای بسیاری از کاربرانی که می توانند به طور همزمان و مستقل و با آواتار(تصاویری که کاربران در اینترنت و به خصوص در تالار گفتگو برای کاربر خود استفاده می‌کنند) خود به کاوش جهان بپردازند، می توانند به آن دسترسی داشته باشند. دنیای مجازی […]

  1. دنیای مجازی

دنیای مجازی یک محیط شبیه سازی شده است که برای بسیاری از کاربرانی که می توانند به طور همزمان و مستقل و با آواتار(تصاویری که کاربران در اینترنت و به خصوص در تالار گفتگو برای کاربر خود استفاده می‌کنند) خود به کاوش جهان بپردازند، می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

دنیای مجازی داده های ادراکی را به کاربر ارائه می دهد و در عین حال اقدامات و ارتباطات دیگر کاربران را به همراه حرکات و جاذبه آن‌ها در زمان واقعی را نیز در بر می گیرد. بازی‌های آنلاین چند نفره از جهان‌های مجازی استفاده می‌کنند تا به بازیکنان اجازه انجام کارهایی مانند ساختن و تغییر جهان و سفر بین فضاهای درون دنیا را بدهند. کسانی که پشت دنیای متاورس هستند معتقدند که جهان های مجازی می توانند برنامه های کاربردی خارج از بازی از جمله در مواردی مانند نرم افزار همکاری و مراقبت های پزشکی داشته باشند. جهان های مجازی را گاهی اوقات جهان های مصنوعی نیز می نامند.

2.واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یک تجربه شبیه‌سازی شده است که معمولاً توسط یک هدست واقعیت مجازی ارائه می‌شود که تصاویر، صداها و سایر احساسات واقعی را در یک محیط مجازی به کاربر نشان می‌دهد. واقعیت مجازی در حال حاضر برای بازی های ویدیویی استفاده می شود، اما می تواند برای جلسات مجازی، آموزش پزشکی یا آموزش نظامی استفاده شود. شخصی که از تجهیزات واقعیت مجازی استفاده می کند می تواند کارهایی مانند نگاه کردن به دنیای مجازی، حرکت و تعامل با اشیاء و سایر کاربران را انجام دهد.
3.واقعیت ترکیبی

واقعیت ترکیبی ادغام دنیای واقعی و مجازی برای ایجاد راه های جدید تعامل با فضاهای فیزیکی و دیجیتالی و سایر کاربران است. در واقعیت ترکیبی، شما فقط در دنیای مجازی یا کاملاً در دنیای واقعی نیستید، بلکه جایی در امتداد «پیوستار مجازی» بین محیط واقعی و مجازی هستید.

نمونه­هایی از واقعیت ترکیبی مثل شبیه‌سازی‌های مکانی خاص مانند نمایش سه‌بعدی نمودارها یا مفاهیمی که با هدست‌ها یا عینک‌های واقعیت مجازی در یک سخنرانی دانشگاهی ارائه می‌شوند یا استفاده از واقعیت افزوده در بازی پوکمون گو که در آن کاربران می‌توانند پوکمون‌هایی را که در دنیای واقعی پیدا کرده‌اند از طریق دوربین دستگاه تلفن همراه خود ببینند. واقعیت ترکیبی برای بازی های ویدیویی، آموزش، آموزش نظامی، مراقبت های بهداشتی و شبیه سازی انسان و روبات کاربرد دارد.

4.واقعیت افزوده

واقعیت افزوده شبیه به واقعیت ترکیبی است که روشی تعاملی برای تجربه محیط های دنیای واقعی ایجاد می کند. واقعیت افزوده اغلب دنیای واقعی را از طریق اضافات حسی دیجیتال مانند تصاویر، صداها، داده های حسی یا داده های بویایی بهبود می بخشد. واقعیت افزوده ادغام دنیای واقعی و مجازی، تعامل در زمان واقعی و تجسم سه بعدی اشیاء مجازی و واقعی را دارد. نمونه ای از نحوه استفاده از آن این است که به خریداران اجازه می دهد محصولی را که برای خرید در نظر دارند در محیطی شبیه خانه خود تجسم کنند.

5.اقتصادهای مجازی

اصطلاح اقتصاد مجازی اولین بار برای اشاره به مبادله یا فروش کالاهای مجازی در بازی‌های آنلاین، به‌ ویژه بازی‌های آنلاین چند نفره استفاده شد. در برخی از این بازی ها، بازیکنان می توانند از یکدیگر چیزهایی بخرند و پول واقعی را با پول مبتنی بر بازی مبادله کنند. با این حال، اقتصادهای مجازی اکنون می توانند ارزهای رمزنگاری شده و توکن های غیرقابل تعویض را نیز در خود جای دهند. بسیاری بر این باورند که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر شرکت‌ها ممکن است در آینده ارزهای مجازی خود را ایجاد کنند، اگرچه حکومت ها ممکن است محدودیت‌هایی را برای انجام این کار ایجاد کنند.

دیدگاه ها

اولین کسی باشید که نظر می‌دهد !

نظر‌شما چیست؟

توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =