یادداشت ها

دارونیسم دیجیتال چیست؟

در دنیای دیجیتال هر آنچه در اطراف ماست به‌سرعت در حال تغییر و به‌روز شدن است. اصطلاح دارونیسم دیجیتال به معنای این است که سازمان‌ها‌ و شرکت‌ها برای ماندگاری و استمرار باید با سرعت و چابکی، خود را با تحولات و ویژگی‌های عصر دیجیتال هماهنگ کنند. زیرا سرعت، عامل اساسی و تعیین‌کننده برتری شرکت‌ها و […]

در دنیای دیجیتال هر آنچه در اطراف ماست به‌سرعت در حال تغییر و به‌روز شدن است. اصطلاح دارونیسم دیجیتال به معنای این است که سازمان‌ها‌ و شرکت‌ها برای ماندگاری و استمرار باید با سرعت و چابکی، خود را با تحولات و ویژگی‌های عصر دیجیتال هماهنگ کنند. زیرا سرعت، عامل اساسی و تعیین‌کننده برتری شرکت‌ها و سازمان‌هاست.

بیش از 85درصد شرکت‌های بزرگی که 20سال پیش در جهان مشهور بودند اکنون یا از بین رفته‌اند و یا اسم‌ورسم قبلی را ندارند. دلیل اصلی آن، عدم انطباق‌پذیری این شرکت‌ها با تحولات عصر دیجیتال است.

در عصر دیجیتال، عامل اساسی و تعیین‌کننده برتری شرکت‌ها و سازمان‌ها، سرعت است. برخلاف عامل قبلی که در عصر صنعتی، ماهی‌های بزرگ، ماهی‌های کوچک را می‌بلعیدند، امروزه ماهی‌های سریع، ماهی‌های کند را می‌بلعند.

در واقع در مفهوم دارونیسم دیجیتال، تنها شرکت‌هایی باقی خواهند ماند که با سرعت و چابکی، بتوانند خودشان را با ویژگی‌های منطبق و اقتضائات عصر دیجیتال هماهنگ کنند.

مجمع جهانی اقتصاد طی گزارشی اعلام کرده است که تحول دیجیتال در یک دهه آینده می‌تواند 100تریلیون دلار ارزش برای اقتصاد و جامعه به وجود آورد و تأکید شده که تحول دیجیتال، مختص و مربوط به یک صنعت نیست و تمام صنایع و اقتصاد موجود و سازوکارهای وابسته و مؤثر بر آن‌ها را در بر می‌گیرد.

دیدگاه ها

اولین کسی باشید که نظر می‌دهد !

نظر‌شما چیست؟

توجه داشته باشید که نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − چهار =