جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • محتوای آموزشی
    • پرده نگار
    • کلیپ
    • موشن گرافی
    • اینفو گرافیک
    • بازی های رایانه ای
    • معرفی کتاب
  • دوره ها
    • دوره های حضوری
    • دوره های مجازی
  • یادداشت هفته
  • معرفی کتاب
  • مدرسان
  • تولیدات جدید
  • درباره ما و ارتباط ما

ورود

10 + هفت =

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ثبت نام

20 − بیست =

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

منو
  • خانه
  • محتوای آموزشی
    • پرده نگار
    • کلیپ
    • موشن گرافی
    • اینفو گرافیک
    • بازی های رایانه ای
    • معرفی کتاب
  • دوره ها
    • دوره های حضوری
    • دوره های مجازی
  • یادداشت هفته
  • معرفی کتاب
  • مدرسان
  • تولیدات جدید
  • درباره ما و ارتباط ما
امام حسین علیه السلام
شروع کنید
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
Facebook Twitter Youtube
0 تومان 0 سبد خرید
شروع کنید
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
امام حسین علیه السلام
  • خانه
  • محتوای آموزشی
    • پرده نگار
    • کلیپ
    • موشن گرافی
    • اینفو گرافیک
    • بازی های رایانه ای
    • معرفی کتاب
  • دوره ها
    • دوره های حضوری
    • دوره های مجازی
  • یادداشت هفته
  • معرفی کتاب
  • مدرسان
  • تولیدات جدید
  • درباره ما و ارتباط ما
منو
  • خانه
  • محتوای آموزشی
    • پرده نگار
    • کلیپ
    • موشن گرافی
    • اینفو گرافیک
    • بازی های رایانه ای
    • معرفی کتاب
  • دوره ها
    • دوره های حضوری
    • دوره های مجازی
  • یادداشت هفته
  • معرفی کتاب
  • مدرسان
  • تولیدات جدید
  • درباره ما و ارتباط ما

فیسبوک اینستاگرام را برای دختران نوجوان مضر اعلام کرد

ژوئن 20, 2022
دسته‌بندی نشده، یادداشت هفته
اینستاگرام

تحقیقات خود فیسبوک تاثیر منفی اینستاگرام را بر سلامت روان نوجوانان نشان می‌دهد که فیس بوک آشکارا آن را نادیده می گیرد.

حدود یک سال پیش، آناستازیا ولاسوای نوجوان شروع به مراجعه به درمان­گر کرد. او دچار اختلال خوردن(اختلال در نحوه غذا خوردن و از حالت طبیعی خارج شدن آن) شده بود و ذهنیت مشخصی از دلیل آن داشت: حضورش در اینستاگرام. او در 13 سالگی در پلتفرم عضو شد و در نهایت سه ساعت در روز را غرق در زندگی و بدن به ظاهر بی نقص اینفلوئنسرهای تناسب اندام که در شبکه پست می گذاشتند، سپری کرد. خانم ولاسوا که اکنون 18 سال دارد و در ریستون ویرجینیا زندگی می کند، گفت: «وقتی وارد اینستاگرام شدم، تنها چیزی که دیدم تصاویری از بدن های تراشیده، شکم های صاف و زنانی بود که 100 تمرین ورزشی باربی را در 10 دقیقه انجام می­دادند. در همان زمان، محققان خود اینستاگرام، که متعلق به شرکت فیس‌بوک است، در حال مطالعه این نوع تجربه بودند و کنجکاو بودند که آیا این بخشی از یک پدیده گسترده‌تر است یا خیر. یافته های آن­ها برخی مشکلات جدی را تایید کرد.

محققان در اسلایدی ارائه شده در صفحه پیام داخلی فیس‌بوک در مارس 2020 گفتند: «32 درصد از دختران نوجوان گفتند که وقتی نسبت به بدن خود احساس بدی داشتند، اینستاگرام باعث بدتر شدن آن می‌شود که این یافته ها نیز در وال استریت ژورنال با این عنوان بازتاب یافت: مقایسه در اینستاگرام می تواند نحوه نگاه و تصور زنان جوان از خود را تغییر دهد.

در سه سال گذشته فیس بوک مطالعاتی را در مورد این که چگونه برنامه اشتراک گذاری عکس این شرکت بر میلیون ها کاربر جوان تأثیر می گذارد، انجام داده است. محققان این شرکت به دفعات متوجه شدند که اینستاگرام برای درصد قابل توجهی از نوجوانان، به ویژه دختران نوجوان، مضر است.

یکی از اسلایدهای مربوط به سال 2019، با خلاصه کردن تحقیقات درباره دختران نوجوانی که این مشکلات را تجربه می‌کنند، می‌گوید: «ما مشکلات تصویر بدن را برای یک دختر نوجوان بدتر می‌کنیم».

در اسلاید دیگری آمده است: «نوجوانان اینستاگرام را مقصر افزایش میزان اضطراب و افسردگی خود می دانند. این واکنش بدون تغییر و در همه گروه‌ها ثابت بود.»

اسلایدی دیگر نشان داد در میان نوجوانانی که دارای افکار خودکشی بودند، 13 درصد از کاربران بریتانیایی و 6 درصد از کاربران آمریکایی تمایل به خودکشی را در اینستاگرام دنبال کردند.

گسترش پایگاه کاربران جوان برای کسب بیش از 100 میلیارد دلار درآمد سالانه این شرکت حیاتی است و بنابراین شرکت فیسبوک نمی‌خواهد تعامل جوانان با این پلتفرم را به خطر بیندازد. این موضوع نشان می­دهد که بیش از 40 درصد از کاربران اینستاگرام 22 سال و کم تر هستند و روزانه حدود 22 میلیون نوجوان در ایالات متحده وارد اینستاگرام می شوند، در حالی که پنج میلیون نوجوان وارد فیس بوک می­شوند که کاربران جوان آن یک دهه است در حال کاهش است. به طور متوسط، نوجوانان در ایالات متحده 50 درصد بیشتر از زمانی که صرف فیس بوک می کنند از اینستاگرام استفاده می کنند.

اسلاید محققی که به صورت داخلی منتشر شده است، می‌گوید: «اینستاگرام فرصت خوبی برای رشد و موفقیت با کاربران جوان دارد. در پست دیگری آمده است: «اگر اینستاگرام بتواند به مسیر خود ادامه دهد، می تواند بیشتر رشد کند. فیس بوک در آشکارا به طور مداوم تأثیرات منفی این برنامه(اینستاگرام) را بر نوجوانان کم اهمیت نشان داده است و تحقیقات خود را عمومی یا در دسترس دانشگاهیان یا قانونگذارانی که درخواست آن را کرده اند، قرار نداده است.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شرکت در جلسه کنگره در مارس 2021 در پاسخ به سوالی درباره کودکان و سلامت روان گفت: «تحقیقی که ما دیدیم این است که استفاده از اپلیکیشن‌های اجتماعی برای ارتباط با افراد دیگر می‌تواند امتیازات مثبتی برای سلامت روان داشته باشد. در ماه مه، آدام موسری، رئیس اینستاگرام به خبرنگاران گفت که تحقیقاتی که دیده است نشان می‌دهد که تأثیرات مخرب این برنامه بر حال خوب نوجوانان احتمالا «بسیار ناچیز» است. آقای موسری اخیراً در مصاحبه ای گفته است: به هیچ وجه قصد کم کردن این مسائل را ندارم… برخی از موضوعات ذکر شده در این داستان لزوماً گسترده نیستند، اما تأثیر آنها بر مردم ممکن است بسیار زیاد باشد.

او گفت که معتقد است فیس‌بوک دیر متوجه شده که ارتباط افراد با این تعداد زیاد در این شبکه اشکالاتی دارد. او گفت: «من خیلی سخت تلاش کرده‌ام که مسئولیت‌هایمان را به طور گسترده‌تر بپذیریم. او گفت که تحقیقات نشان می دهد که نقش سلامت روان در زندگی نوجوانان پررنگ است و کارکنان فیس بوک سؤالات سختی درباره این پلتفرم می پرسند. این ها برای من، مثل لباس‌های کثیف نیستند. من در واقع به این تحقیق بسیار افتخار می کنم. او گفت که برخی از ویژگی های اینستاگرام می تواند برای برخی از کاربران جوان مضر باشد و به راحتی قابل کتمان نیست. وی افزود: اما کاریی که انجام می‌دهیم، خیرات زیادی به همراه دارد.

آنچه فیس بوک می داند

اسناد اینستاگرام بخشی از مجموعه ای از ارتباطات داخلی است که توسط مجله وال استریت ژورنال بررسی شده است، در زمینه هایی از جمله سلامت روان نوجوانان، گفتمان سیاسی و قاچاق انسان. آنها تصویری استثنایی از اینکه چگونه فیس بوک کاملاً آگاه است که محصولات و لوازم اصلی موفقیت تجاری اش خیلی راحت ممکن است شکست بخورند، ارائه می دهند. این اسناد همچنین نشان می‌دهد که فیس‌بوک تلاش‌های اندکی را برای رفع این مسائل انجام داده و آن‌ها را در ملاء عام کمرنگ نشان می دهد. تحقیقات این شرکت در اینستاگرام، که نگاهی عمیق‌تر است به تأثیر غول های فناوری بر نوجوانان و سلامت روانی آن‌ها، یکی از واضح‌ترین شکاف‌های آشکار شده در اسناد بین درک فیس‌بوک از خود و موقعیت عمومی‌اش را نشان می‌دهد.

منابع این مطالعه شامل گروه‌های هدف، نظرسنجی‌های آنلاین و مطالعات روزانه در سال‌های 2019 و 2020 است. همچنین شامل نظرسنجی‌هایی در مقیاس وسیع از ده‌ها هزار نفر در سال 2021 است که پاسخ‌های کاربران را با داده‌های خود فیس‌بوک در مورد مدت زمانی که کاربران در اینستاگرام صرف کرده‌اند با هم می سنجد.

محققان ان مطالعه کارمندان فیس بوک در رشته هایی مثل علم داده، بازاریابی و توسعه محصول هستند که روی طیف وسیعی از مسائل مربوط به نحوه تعامل کاربران با این پلتفرم کار می کنند. بسیاری از آنها در علوم کامپیوتر، روانشناسی و تحلیل کمی و کیفی سابقه کار دارند. در پنج اسلاید ارائه شده در طول 18 ماه تا بهار 2021، محققان آنچه را که “موشکافی عمیق سلامت روان نوجوانان” و مطالعات بعدی نامیدند انجام دادند. آنها به این نتیجه رسیدند که برخی از مشکلات مربوط به اینستاگرام است و نه شبکه های اجتماعی به طور کلی. این امر به ویژه در مورد به اصطلاح مقایسه اجتماعی صادق است، یعنی زمانی که افراد ارزش خود را در رابطه با جذابیت، ثروت و موفقیت دیگران ارزیابی می کنند.

بررسی عمیق فیس بوک در مورد مسائل مربوط به تصویر بدن دختران نوجوان در سال 2020 می گوید: «مقایسه اجتماعی در اینستاگرام شدیدتر است زیرا در مقایسه با  تیک تاک و اسنپ چت اینستاگرام به شدت بر بدن و سبک زندگی تمرکز دارد. به نظر می رسد ویژگی هایی که اینستاگرام برای نوجوانان آن ها را مضر ترین شناسایی می کند، در هسته این پلتفرم قرار دارند. تحقیقات داخلی مارس 2020 بیان می کند که تمایل صرف به اشتراک گذاری لحظات ناب، تلاش برای بی نقص به نظر رسیدن و یک محصول اعتیادآور می تواند نوجوانان را به سمت اختلالات خوردن، احساس ناسالم نسبت به بدن خود و افسردگی سوق دهد. این موضوع هشدار می دهد که صفحه جست و جو که به کاربران عکس ها و ویدیوهای تنظیم شده توسط یک الگوریتم را ارائه می دهد، می تواند کاربران را به محتوایی برساند که می تواند عمیقاً مضر باشد. در  این تحقیق آمده است: «جنبه‌های اینستاگرام یکدیگر را تشدید می‌کنند تا طوفانی کامل ایجاد کنند».این تحقیق توسط مدیران ارشد فیس بوک بررسی شده است و طبق اسناد در سخنرانی سال 2020 آقای زاکربرگ به آن استناد شده است.

در جلسه استماع کنگره در ماه مارس2020، زاکربرگ از شرکت در برابر انتقاد قانونگذاران درباره برنامه‌ تولید یک اینستاگرام جدید برای کودکان زیر 13 سال دفاع کرد؛ هنگامی که از او پرسیده شد که آیا شرکت تأثیرات این برنامه بر روی کودکان را بررسی کرده است؟ گفت: معتقدم که پاسخ مثبت است. در ماه آگوست، سناتور ریچارد بلومنتال و مارشا بلکبرن در نامه ای به زاکربرگ از او خواستند تحقیقات داخلی فیس بوک در مورد تأثیر پلتفرم های آن بر سلامت روان جوانان را منتشر کند. در پاسخ، فیس بوک نامه ای شش صفحه ای برای سناتورها ارسال کرد که دربرگیرنده مطالعات خود شرکت نمی­شد. در عوض، فیس‌بوک گفت که انجام تحقیقات در این زمینه با چالش‌های زیادی روبرو است و گفت: ما از نتایج همه مطالعات یا نظرات کارشناسان درباره این موضوع آگاه نیستیم. فیس بوک همچنین به سناتورها گفت که تحقیقات داخلی شرکت خصوصی و محرمانه است تا از این طریق گفتگوهای صریح و باز و چالش های فکری داخلی را ترویج کند.

سخنگوی فیس بوک گفت که این شرکت از همکاری سازنده با کنگره استقبال می کند و به دنبال فرصت هایی برای همکاری با محققان خارجی در زمینه مطالعات معتبر خواهد بود. سناتور بلومنتال در ایمیلی گفت: «پاسخ‌های فیس‌بوک به قدری طفره‌آمیز بود – حتی به همه سؤال‌های ما پاسخ نمی‌داد – که واقعاً سؤالاتی را در مورد آنچه فیس‌بوک ممکن است پنهان کرده باشد، ایجاد کرد. به نظر می‌رسد فیس‌بوک صفحه‌ای از متن کتاب بیگ توباکو گرفته است – نوجوانان را با محصولات بالقوه خطرناک هدف قرار می‌دهد و در عین حال علم را برای عموم پنهان می‌کند. آقای موسری در مصاحبه اخیر گفته: ما به دلایلی چند تحقیقات را به طور منظم برای قانونگذاران ارسال نمی کنیم. او اضافه کرد که فیس بوک باید راهی برای به اشتراک گذاشتن دیدگاههای بیشتر از آنچه شرکت در حال بررسی است پیدا کند و همچنین به محققان خارجی اجازه دهد به داده های فیس بوک دسترسی داشته باشند. او گفت که طرح این شرکت برای محصول اینستاگرام بچه‌ها که دادستان کل کشور با آن مخالفت کرده‌، هنوز در حال انجام است.

ژان تونگ، استاد روانشناسی در دانشگاه ایالتی سن دیگو تحقیقاتی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد شبکه های اجتماعی برای برخی از کودکان مضر هستند، زمانی که از تحقیقات داخلی فیس‌بوک باخبر شد، گفت که این یک نقطه عطف بالقوه در بحث در مورد چگونگی تأثیر شبکه های اجتماعی بر نوجوانان است. اگر باور دارید که ار. جی رینولدز باید در مورد ارتباط بین سیگار کشیدن و سرطان ریه صادق‌تر می‌بود، پس احتمالاً باید معتقد بود که فیس‌بوک باید در مورد پیوندهای افسردگی در میان دختران نوجوان بیشتر شفاف سازی کند.

مسابقه برای کاربران نوجوان

زمانی که فیسبوک در سال 2012 یک میلیارد دلار برای اینستاگرام پرداخت کرد، یک استارت آپ کوچک با 13 کارمند بود اما اکنون قابل مقایسه با ان زمان نیست. بر اساس این اسناد، در آن سال، فیس بوک برای اولین بار شاهد کاهش تعداد نوجوانانی بود که از محصول همنام خود فیس بوک استفاده می کردند. شرکت فیس بوک اینستاگرام را به عنوان بهترین گزینه خود برای رشد در میان نوجوانان دید. به گفته مدیران سابق اینستاگرام، فیس‌بوک افزایش ویژگی‌های هیجان انگیز را در برنامه‌های رقیب از جمله اسنپ چت دنبال می‌کرد و در سال 2016 به کارمندان دستور داد تا بر پیروزی در رقابت بر سر جذب کاربران نوجوان تمرکز کنند. اینستاگرام با فیلترهایی که ویرایش تصاویر را برای کاربران آسان می‌کند، عکس‌ها را در کانون برنامه قرار داده است. بعداً ویدیوها، فیدهایی از محتوای انتخاب شده الگوریتمی و ابزارهایی را اضافه کرد که چهره افراد را تحت تأثیر قرار می داد. دیری نگذشت که اینستاگرام به معادل آنلاین کافه تریای دبیرستان تبدیل شد: مکانی برای نوجوانان تا بهترین عکس های خود را پست کنند، دوستانی پیدا کنند، اندازه یکدیگر را بزرگ کنند، لاف بزنند و قلدری کنند.

تحقیقات فیس بوک نشان می­دهد که اینستاگرام برای همه کاربران مضر نیست. این تحقیق می‌گوید برای اکثر نوجوانان، اثرات «مقایسه اجتماعی منفی» قابل کنترل است و می‌تواند با ابزار برنامه به ‌عنوان یک روش سرگرم‌ کننده برای ابراز احساسات و ارتباط با دوستان کاربر، قابل کنترل باشد.

اما مجموعه‌ای از شواهد فیسبوک نشان می‌دهد که اینستاگرام می‌تواند برای بسیاری مضر باشد. فیس بوک در مطالعه ای روی نوجوانان در ایالات متحده و بریتانیا، دریافت که بیش از 40 درصد از کاربران اینستاگرام که احساس «غیر جذابیت» داشتند، گفتند که این احساس از اپلیکیشن شروع می شود. حدود یک چهارم از نوجوانانی که دارای احساس «به اندازه کافی خوب نبودن» داشتند گفتند که این احساس از اینستاگرام شروع شد. بسیاری همچنین گفتند که این برنامه اعتماد آنها را به استحکام دوستی هایشان تضعیف می کند. محققان اینستاگرام خاطرنشان کردند که کسانی که با اثرات روانی این پلتفرم دست و پنجه نرم می‌کنند، لزوماً از شبکه خارج نمی‌شوند. نوجوانان به طور مرتب گزارش می دادند که می خواهند زمان کمتری را در اینستاگرام بگذرانند، اما فاقد کنترل شخصی برای انجام این کار هستند.

یک مدیر تحقیقات اینستاگرام بر اساس اسناد و مدارک، به همکارانش توضیح داده که: «نوجوانان به ما گفتند که از مدت زمانی که در برنامه صرف می‌کنند خوششان نمی‌آید، اما احساس می‌کنند باید در آن حضور داشته باشند. آنها اغلب احساس «اعتیاد» می‌کنند و می‌دانند که آنچه می‌بینند برای سلامت روانشان مضر است، اما احساس می‌کنند نمی‌توانند جلوی خود را بگیرند. دستینی راموس، 17 ساله گفت: اگر می خواستید به دوستان خود نشان دهید که در حال انجام چه کاری هستید، باید به اینستاگرام مراجعه کنید. خانم راموس و دوستش ایزابل یوبلونسکی، 18 ساله، معتقد بودند که حضور در اینستاگرام مشکل سلامتی بالقوه ای برای جامعه آن ها ایجاد می­کند، بنابراین آن ها تصمیم گرفتند به عنوان بخشی از یک مسابقه علمی ملی از همسالان خود نظرسنجی کنند. آن ها دریافتند که از 98 دانش آموزی که پاسخ دادند، تقریبا 90 درصد گفتند که شبکه های اجتماعی بر سلامت روان آن ها تأثیر منفی می گذارند.

در گروه های هدف، کارمندان اینستاگرام مستقیماً به سراغ نوجوانانی که در حال رقابت با دیگر کاربران بودند رفتند. یکی از نوجوانان درباره تجربه خود در اینستاگرام گفت: «احساس می‌کردم باید بجنگم تا زیبا یا حتی دیده شوم. نوجوان دیگری به محققان فیسبوک گفت: پس از تماشای عکس‌ها در اینستاگرام، احساس می‌کنم خیلی ضمخت هستم و به اندازه کافی زیبا نیستم. این باعث می‌شود در مورد بدنم احساس ناامنی کنم، حتی اگر می‌دانم لاغر هستم. دکتر تونگ گفت: برای برخی از افراد ممکن است وسوسه انگیز باشد که این موضوع را به عنوان غمگین بودن دختران نوجوان نادیده بگیرند. اما ما در حال بررسی افسردگی در سطح بالینی هستیم که نیاز به درمان دارد. ما در مورد آسیب رساندن به خود صحبت می کنیم که افراد را در وضعیت اورژانسی قرار می دهد.

یک شکست ناامید کننده

اوا بهرنز، دانش‌آموز 17 ساله دبیرستان ردوود در مارین کانتی، کالیفرنیا، گفت که تخمین می‌زند نیمی از دختران همکلاسش با نگرانی‌های مربوط به تصویر بدنی مرتبط با اینستاگرام دست و پنجه نرم می‌کنند. او گفت: هر بار که احساس خوبی نسبت به خودم دارم، به اینستاگرام سر می زنم و بعد همه چیز از بین می رود. وقتی همکلاسی او مولی پیتس 17 ساله به دبیرستان رسید، متوجه شد که همسالانش از اینستاگرام به عنوان ابزاری برای سنجش محبوبیت نسبی خود استفاده می کنند. او گفت که دانش‌آموزان به تعداد فالوورهایی که همسالانشان داشتند اشاره می‌کردند که گویی این تعداد روی پیشانی آنها مهر زده شده بود. اکنون، او گفت، وقتی به تعداد فالوورهای خود در اینستاگرام نگاه می کند، اغلب یک شکست ناامید کننده است. سال‌هاست که بحثی بین پزشکان وجود دارد که برای برخی از بیماران، اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی شرایط آنها را تشدید می‌کند. آنجلا گواردا، مدیر برنامه اختلالات خوردن در بیمارستان جانز هاپکینز و دانشیار روانپزشکی در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، گفت که معمولاً بیمارانش می گویند که از نکات رسانه های اجتماعی برای محدود کردن مصرف غذا یاد گرفته اند. او تخمین می‌زند که اینستاگرام و سایر اپلیکیشن‌های شبکه های اجتماعی در اختلالات نیمی از بیماران او نقش دارند.

او گفت: این ها کسانی هستند که آسیب پذیرترین هستند یا در حال حاضر دارای مشکل اند- استفاده از اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی می تواند آن را تشدید کند. لیندسی دوبین 19 ساله اخیراً می خواست بیشتر ورزش کند. او در اینستاگرام تمرینات ورزشی جستجو کرد و مواردی را که دوست داشت پیدا کرد. از آن زمان الگوریتم اپلیکیشن صفحه جست و جوی او را با عکس هایی از نحوه کاهش وزن، تیپ بدنی ایده آل و آنچه که باید و نباید بخورد پر کرده است. او گفت: «هر بار که وارد اینستاگرام می‌شوم، از این موضوع رنج می‌برم. جاناتان هایت، روانشناس اجتماعی در دانشکده بازرگانی استرن دانشگاه نیویورک و یکی از نویسندگان کتاب پرفروش «نوازش ذهن آمریکایی»، از زمانی که در سال 2015 شروع به مطالعه شبکه های اجتماعی کرد، نگران تأثیرات رسانه های اجتماعی بر نوجوانان بود. دو بار با آقای زاکربرگ در مورد تأثیرات فیس بوک بر سلامت روان نوجوانان صحبت کرده است. به گفته هاید، زاکربرگ اشاره کرده که در مورد مسائل قطبی شدن سیاسی و سلامت روان نوجوانان، معتقد است که ادبیات تحقیق متناقض است و به وضوح به هیچ گونه تأثیر علّی مضر اشاره نشده است. او گفت که در آن زمان احساس می کرد که زاکربرگ “یک طرفدار اما کنجکاو” بود. او گفت: «از مارک خواستم که به ما به عنوان والدین کمک کند. “مارک گفت که روی آن کار می کند.”

در ژانویه 2020، فیس بوک آقای هاید را به دفتر مرکزی خود در منلو پارک، کالیفرنیا دعوت کرد، جایی که آقای موسری و کارکنان اینستاگرام به او در مورد تلاش های این پلتفرم برای مبارزه با قلدری و کاهش فشار اجتماعی در پلت فرم توضیح دادند. هایت گفت که این تلاش‌ها را صادقانه و قابل ستایش می‌داند، اما هشدار داد که احتمالاً برای مبارزه با آنچه که او معتقد است یک اپیدمی در حال افزایش برای سلامت عمومی است کافی نیست. او گفت: «به من گفته نشد که تحقیقات داخلی که نشان دهنده مشکل باشد انجام گرفته است. سخنگوی فیس بوک از اظهار نظر در مورد این تعامل خودداری کرد. برخی از محققان اینستاگرام می گویند جلب نمودن توجه سایر همکاران به یافته های آنها چالش برانگیز است. به علاوه، یکی از محققین سابق گفت: «ما مستقیماً بین افراد و منافعشان ایستاده‌ایم. مدیران فیس بوک به جای ارجاع به داده های خود که اثرات منفی اینستاگرام را نشان می دهد، اغلب به مطالعات موسسه اینترنت آکسفورد اشاره می کنند که ارتباط کمی بین استفاده از شبکه های اجتماعی و افسردگی را نشان می دهد.

مطالعات دیگر همچنین تفاوت‌هایی را بین مدت زمانی که مردم می‌گویند از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و مدت زمانی که واقعاً از چنین خدماتی استفاده می‌کنند، نشان دادند. آقای موسری به این مطالعات به عنوان شواهدی برای اینکه چرا تحقیقاتی که با استفاده از داده‌های خود گزارش شده ممکن است دقیق نباشد، اشاره کرده است. فیس بوک در گذشته به یکی از محققین مؤسسه آکسفورد که بخشی از اداره تحقیقات و آموزش دانشگاه آکسفورد بریتانیا است، پول داده است. محقق اصلی آکسفورد مرتبط با این مطالعات، اندرو پرزیبلسکی، که گفته از فیس بوک بودجه دریافت نکرده است، معتقد است که شرکت هایی مانند فیس بوک باید در مورد تحقیقات خود بازتر باشند. او گفت: داده ها در صنعت فناوری وجود دارد. دانشمندان فقط باید بتوانند برای تحقیقات خنثی و مستقل به آن دسترسی داشته باشند. آقای پرزیبلسکی در مصاحبه ای گفت: مردم در مورد اینستاگرام طوری صحبت می کنند که انگار یک دارو است. اما ما نمی‌توانیم ترکیبات ان را مطالعه کنیم.

بر اساس یافته های داخلی درباره این موضوع، مدیران فیس‌بوک برای یافتن راه‌هایی برای کاهش آسیب اینستاگرام و در عین حال نگه داشتن مردم در این پلتفرم تلاش کرده‌اند. فیس‌بوک سال‌ها با پنهان کردن آمار «لایک‌هایی» که کاربران روی عکس‌های خود می‌بینند، آزمایش کرد. نوجوانان در گروه‌های هدف به فیس‌بوک گفتند که تعداد «لایک» باعث اضطراب آنها شده و با احساسات منفی آنها مرتبط است. هنگامی که فیس‌بوک برای پنهان کردن «لایک‌ها» در یک برنامه آزمایشی که پروژه دیسی[1] نامیده می‌شود، ترفندی را آزمایش کرد، متوجه شد که زندگی نوجوانان را بهبود نمی‌بخشد. کارکنان فیس بوک در اسلایدی که در مورد این آزمایش در سال 2020 به آقای زاکربرگ ارائه کردند، نوشتند: «ما هیچ تغییری در معیارهای کلی حال خوب مشاهده نکردیم. با این وجود، فیس بوک این تغییر را به عنوان گزینه ای برای کاربران فیس بوک و اینستاگرام در ماه مه 2021 پس از استدلال مدیران ارشد برای آقای زاکربرگ مبنی بر اینکه برای رسیدگی به این مشکل می تواند آنها را خوب جلوه دهد، ارائه کرد. مدیران فیس بوک در بحثی درباره نحوه ارائه یافته های خود به آقای زاکربرگ نوشتند: «رونمایی از دیزی توسط مطبوعات و والدین به عنوان یک نشانه مثبت قوی دریافت می شود که اینستاگرام به کاربران خود اهمیت می دهد، به ویژه زمانی که در کنار سایر ابتکارات مثبت مطبوعاتی قرار گیرد.

هنگامی که فیس بوک پروژه دیزی را عرضه کرد، آقای موسری به طور عمومی اذعان کرد که این ویژگی در واقع تغییر چندانی در احساس کاربران ایجاد نکرده است. او در این مصاحبه گفت که فکر نمی‌کند راه‌حل‌های روشنی برای اصلاح اینستاگرام وجود داشته باشد. اما در عین حال او گفت که نسبت به ابزارهایی که اینستاگرام برای شناسایی افرادی که دچار مشکل هستند و سعی برای تحریک آنها به سمت محتوای مثبت تر خوشبین است.

فیس بوک دو محقق را برای بحث در مورد کارشان معرفی کرد. آنها همچنین گفتند که در حال آزمایش روشی هستند تا از کاربران بپرسند که آیا می‌خواهند از اینستاگرام فاصله بگیرند یا خیر. به گفته محققان، بخشی از چالش این است که آنها تعیین کنند که کدام کاربران بیشتر با خطر مواجه هستند. محققان همچنین گفتند که علیت برخی از یافته های آنها نامشخص است و خاطرنشان کردند که برخی از مطالعات دارای حجم نمونه اندک هستند.

آقای موسری گفت: “من فکر می کنم همه چیز باید روی میز باشد.” اما ما باید صادق باشیم و بپذیریم که در اینجا معاوضه هایی وجود دارد. و به این سادگی نیست که چیزی را خاموش کنید و فکر کنید که بهتر می شود، زیرا اغلب ناخواسته اوضاع را بدتر می کنید.”

بدون سلفی

همچنین در اسناد داخلی شرکت، محققان فیس‌بوک پیشنهاد کردند که اینستاگرام می‌تواند فیلترهای «سرگرم‌کننده» را به جای فیلترهای پیرامون زیباسازی جایگزین کند. آن‌ها سلفی‌ها، به‌ویژه سلفی‌های فیلتر شده‌ای را که به کاربران اجازه می‌دهد چهره‌های خود را لمس کنند، به صفر رساندند. محققان در ژانویه نوشتند: «اشتراک‌گذاری یا مشاهده سلفی‌های فیلتر شده در داستان‌ها باعث می‌شود مردم احساس بدتری داشته باشند. سیلویا کولت-لاکایو، یک جوان 20 ساله از دانشگاه استنفورد، گفت که اخیراً فیلتر صورت را امتحان کرده است که گونه های او را نازک کرده و آنها را صورتی می­کند. اما پس از آن خانم کولت-لاکایو متوجه شد که فیلتر کردن شباهت گونه های او را که از پدر نیکاراگوئه ای خود به ارث برده بود به حداقل رسانده و باعث شده گونه های ایشان اروپایی تر به نظر برسد. او گفت که مساله چندان باب طبعش نبوده است. خانم کولت-لاکایو از ویلچر استفاده می‌کند، و در گذشته اینستاگرام به او این احساس را می‌داد که آن طور که باید به نظر نرسد، یا کارهایی را انجام ندهد که سایر دختران نوجوان در شبکه انجام می‌دهند.

او گفت که شروع به دنبال کردن افرادی کرد که از ویلچر استفاده می‌کنند، یا افرادی که بیماری مزمن دارند یا به سایر معلولیت‌ها اشاره می‌کنند، و این پلتفرم به مکانی تبدیل شد که او می‌توانست تصاویری از افراد معلول مسن را ببیند که فقط خوشحال بودند.

در ماه مارس، محققان گفتند که اینستاگرام باید محتوای افراد مشهور در مورد مد، زیبایی و روابط را کاهش دهد، در حالی که دسترسی به محتوای شامل دوستان نزدیک را بر اساس اسلایدی که آنها در صفحه پیام داخلی فیس بوک آپلود کردند، افزایش دهد.

یکی از کارمندان فعلی، در نظراتی که بر روی تابلوی پیام ارسال شده است، این ایده را زیر سوال برد و گفت افراد مشهور با زندگی عالی برای این شبکه کلیدی هستند. آیا این چیزی نیست که اینستاگرام بیشتر در مورد آن است؟ او نوشت. دیدن زندگی بسیار فوتوژنیک یک درصد برتر؟ آیا این دلیلی نیست که نوجوانان در اینستاگرام هستند؟

 

یکی از مدیران سابق، ایده تغییر اساسی اینستاگرام برای جلوگیری از مقایسه اجتماعی را زیر سوال برد. مدیر اجرایی سابق گفت: «مردم از اینستاگرام استفاده می کنند زیرا این یک رقابت است.

بر اساس این اسناد، برای ترویج استفاده مثبت بیشتر از اینستاگرام، این شرکت با سازمان‌های غیرانتفاعی همکاری کرده است تا آنچه را که «تاب‌آوری عاطفی» می‌نامد، تبلیغ کند. ویدئوهایی که به عنوان بخشی از این تلاش تولید می‌شوند شامل توصیه به نوجوانان است تا به خود یادآوری کنند که «من کنترل تجربه‌ام در اینستاگرام را در دست دارم».

محققان فیس بوک جنسیت دختران را به عنوان چیزی که بر سلامت روان کاربران این اپلیکیشن تاثیر می گذارد، شناسایی کردند. شوون جونز، یک مددکار اجتماعی بالینی دارای مجوز مستقر در آتلانتا، گفت که این می تواند بر روی دختران سیاه پوست تأثیر بگذارد، به ویژه به این دلیل که مردم اغلب تصور می کنند دختران سیاه پوست پیرتر از آنها هستند و بدن دختران سیاه پوست را بیشتر مورد انتقاد قرار می دهند.

خانم جونز گفت: آنچه دختران اغلب در رسانه‌های اجتماعی می‌بینند، دخترانی با کمر باریک‌تر و باسن بزرگ‌تر است که می‌تواند منجر به مشکلات تصویر بدن آنها شود. این زمانی بسیار بحرانی می شود که آنها سعی کنند خودشان و همه چیز اطرافشان را کشف کنند.

پسران نوجوان نیز مصون نیستند. در بررسی عمیقی که محققان فیس بوک در زمینه سلامت روان در سال 2019 انجام دادند، دریافتند که 14 درصد از پسران در ایالات متحده گفتند که اینستاگرام باعث می شود احساس بدتری نسبت به خودشان داشته باشند. محققان فیس بوک در گزارش خود در مورد تصویر بدن در سال 2020 دریافتند که 40 درصد از پسران نوجوان مقایسه اجتماعی منفی را تجربه می کنند.

یک پسر نوجوان در ایالات متحده به محققان فیس بوک گفت: «من خیلی وقت ها احساس می کنم که در حاشیه هستم. «مثل اینکه برای هر کاری که بخواهم انجام ‌دهم از تو بخواهند که انجام ندهی: یک حرکت اشتباه یک قدم اشتباه.»

بسیاری از نوجوانانی که برای این مقاله مصاحبه کردند، گفتند که نمی‌خواهند اینستاگرام تعطیل شود. خانم ولاسوا که دیگر از اینستاگرام استفاده نمی‌کند، گفت به این که مدیران فیس‌بوک به اندازه کافی تلاش کرده‌اند تا پلتفرم خود را کمتر خطرتر کنند بدبین است. او گفت: من مجبور شدم پنج سال با اختلال خوردن خود زندگی کنم و مردم در اینستاگرام هنوز در رنج هستند.

منبع

نویسندگان: جورجیا ولز، جف هورویتز و دیپا سیتارامان

ترجمه: دکتر کرمی

 

 

قبلی جنسیت، مغز و بازی‌های رایانه‌ای
بعدی 33 مشکل مرتبط با رسانه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

5 × 4 =

جستجو برای:
دسته‌ها
  • اینفو گرافیک
  • اینفوگرافیک
  • بازی های رایانه ای
  • پرده نگار
  • دسته‌بندی نشده
  • عکس نوشته
  • کلیپ
  • محتوای آموزشی
  • معرفی کتاب
  • موشن گرافی
  • یادداشت هفته
[elementor-template id="8192"]
محصولات
  • کتابچه صوتی سواد رسانه‌ای
    رایگان!
  • فیک نیوز پیشگیری از شیوع شایعه
    رایگان!
  • نظریه های سواد رسانه کارکرد طنز برای پیام‌های تبلیغاتی و جلب نظر مخاطب
    رایگان!
  • نظریه های سواد رسانه چرا استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و موتورهای جستجو رایگان هستند؟
    رایگان!
  • بازی‌های رایانه‌ای بگو مگو (اخبار واقعی)
    رایگان!
درباره ما

حالا که میلیونها سایت و کانال و گروه و… بر زمین  و زمان میبارد، همه نیاز دارند به اینکه در برابر چنین فضایی، چتری بر سر بگیرند.  

دسترسی سریع
  • دوره ها
  • یادداشت هفته
  • پیگیری سفارش
  • معرفی کتاب
  • علاقه مندی ها
مجوز های فعالیت
ارتباط با ما
  • تلفن : 02135947070
  • ایمیل : [email protected]
  • آدرس : تهران - میدان فردوسی - بن بست شاهرودی - پلاک 3 طبقه اول
© تمامی حقوق متعلق به نسرا می باشد .....
Telegram Twitter Whatsapp Instagram
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://nasraa.ir/?p=1706
صفحه نخست
دوره های حضوری
دوره های مجازی
معرفی کتاب
مدرسان
تولیدات جدید
درباره ما و ارتباط با ما
Facebook Twitter Youtube Instagram Whatsapp
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

مرکز نهضت سواد رسانه ای

  • 021123456789
  • شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 17
  • [email protected]